■ Motocyklová helma z Číny při nárazu neochrání

7. 7. 2017 – Na některých věcech by se nemělo šetřit, v případě motocyklistů je to například na helmě. Pokud už se tak stalo, koukněte, zda nevlastníte tu, kterou Rapex označil za nebezpečnou. Jde o modulární výklopnou motocyklovou helmu s dvojitým hledím, v barvách bílá/černá, černá/stříbrná a žlutá/černá. Vyrobena byla v Číně a nese označení Qtech / Jix. Podle reportu Rapexu z konce června je kapacita absorpce nárazu u této helmy nedostatečná a v případě nárazu by uživatelé mohli utrpět vážná poranění hlavy.

 

■ Causa s airbagy Takata opět ožívá

27. 5. 2016 – Ve Spojených státech a Japonsku bude do servisu svoláno dalších přibližně 19 miliónů aut kvůli airbagům firmy Takata. Známá causa tak stále ještě nekončí … Do svolávací akce v USA je zahrnuto osm automobilek s více než 12 milióny vozy, největší díl nesou na bedrech Honda s 4,5 milióny a (Fiat) Chrysler s 4,3 milióny automobily. Nafukovače airbagů od firmy Takata mohou při aktivaci prasknout a do vozu z nich vymrštit části kovu, která mohou způsobit další zranění cestujících. Causa s airbagy je v USA spojována se třinácti oběťmi na životech a více než stovkou zraněných. V Japonsku se nejnovější akce dotkne asi sedmi miliónů aut. Jakých značek se týká, ale nebylo oznámeno. Auta budou podle japonských úřadů svolávána postupně do března 2019, v nafukovačích airbagů od Takaty podle zjištění chybí vysoušecí prostředek.

 

 

■ Pneumatika od Dunlopu je špatná na mokru

31. 3. 2016 – Nastala doba přezouvání na letní pneumatiky a s tím přichází i jedno varování pro ty, kteří by chtěli svůj vůz „obout“ do pneumatik značky Dunlop. Konkrétně jde o typ Sport Maxx GT ve specifikaci 255/40 ZR19 100Y XL (DN5W JC1R 3715 až 3815). Při výrobě běhounu této pneumatiky byla údajně použita nesprávná sloučenina, která může snížit přilnavost pneumatiky k vozovce za mokra. Reakcí výrobce na toto zjištění je stažení výrobku od zákazníků. Jak bude celá akce probíhat v praxi, zjišťujeme.

 

■ Pomocná clona Clear View zkresluje vidění

22. 1. 2016 – Motorista by si měl pořádně rozmyslet, čím si své auto dovybavuje. Zvlášť obezřetný by měl být, pokud jde o neprověřené věci. Jako například v případě clony pro lepší denní i noční vidění Clear View. Ta podle četných zdejších prodejců poskytuje příjemnější a bezpečnější jízdu za každého počasí, jelikož prý účinně snižuje jas světel protijedoucích vozidel v noci a oslňujících slunečních paprsků během dne. Také prý zlepšuje výhled na vozovku při dešti, sněhu nebo v mlze. A co na to praxe? Podle nařízení Evropské komise jde o nebezpečný výrobek, který se musí stáhnout z trhu, protože clona deformuje a zkresluje vidění řidiče, což může vést k nehodě. Ještě týden po tomto závazném sdělení byla clona od neznámého čínského výrobce v nabídce na četných tuzemských serverech za ceny pohybující se od 299 do 499 korun …

 

■ Pneumatiky Continentalu se mohou „vypustit“

28. 9. 2015 - Prasklá pneumatika u auta je vždy problém, u těch od Continentalu ale nyní hrozí defekt častěji, než u jiných. Pozor si v této souvislosti dejte na pneumatiku s označením Conti Hybrid LS3 … Ze sousedního Německa dorazila informace o tom, že vnitřní vrstva u této pneumatiky se může protlačit skrz ocelový drát a proti běhounu. Proto se pneumatika může náhle vypustit, a tím ohrozit stabilitu vozidla, potažmo způsobit nehodu. Uvedená pneumatika se „obouvá“ především na lehká nákladní vozidla, dotčenými jsou „gumy“ vyrobené v letech 2014 a 2015, zvláště ty s označením DOTHW96F7T9 a kódy týdnů 2714 až 2615.

 

■ Tlumiče Öhlins na motorkách zlobí

22. 5. 2015 - Věhlasný výrobce Öhlins Racing přiznal problémy se svými tlumiči na některých motocyklech, kde byly použity za poslední rok a půl jako originální díly. Kvůli nesprávnému utažení se může oddělit matice spojovací tyče tlumiče nárazů, což může mít vliv na efekt tlumení nárazů. V nejhorším případě by to mohlo vést ke ztrátě kontroly nad řízením. Postižené tlumiče typu TTX36 byly ve Švédsku vyrobeny mezi 5. listopadem 2013 až 24. březnem letošního roku (2015).

 

■ Prasklá „guma“ od Continentalu

19. 8. 2014 – Problémy nemusejí mít pouze stroje, ale i přídavné součásti, jako třeba pneumatiky. V případě motocyklových pneumatik Continental ContiSportAttack (různé typy) hrozí při větších vibracích na předním kole motocyklu praskliny v pásu a v běhounu pneumatiky, čímž dojde k úniku vzduchu a možné nehodě. Týká se především modelů 120/70ZR17 M/C 58 typu W a H z výrobních let 2007 až 2014 s kódy DOTCP8B 1907 až DOTCP8B 2614.